Berpeluh Palms Rawatan - Memahami Keadaan Much Better

Berpeluh Palms Rawatan - Memahami Keadaan Much Better

Tapak tangan berpeluh, yang dikenali sebagai telapak tangan Hiperhidrosis perubatan, mempunyai kesan yang besar dari segi sosial, dengan pekerjaan, dan juga kesihatan. Bagi mereka yang tidak pernah mempunyai masalah ini tidak dapat memahami perasaan kejanggalan dan malu dari orang-orang yang ditimpa oleh keadaan ini, satu keadaan di mana tangan berpeluh berlebihan. Biasanya, pesakit cenderung untuk memiliki semangat yang rendah dan akan kekal diasingkan daripada orang lain kerana ia adalah tangan di mana gejala hiperhidrosis adalah yang paling jelas.

Walaupun berpeluh tangan adalah masalah-masalah kecil, masih ia mempunyai kesan besar kepada kehidupan seseorang yang mengalami ia. Gejala-gejala biasanya bermula dari awal kanak-kanak, berterusan sehingga akil baligh dan dewasa awal tanpa sebab-sebab yang diketahui. Sesetengah orang telah terlalu besar keadaan ini sementara yang lain akan perlu melalui rawatan tapak tangan berpeluh untuk menyembuhkan penyakit ini.

Berpeluh tangan berbeza dalam keterukan keadaan. Kes itu lebih ringan daripada kelapa berpeluh tidak menimbulkan masalah yang besar apabila ia datang kepada fungsi tangan adalah kebimbangan. Ia juga tidak banyak memberi kesan kepada fungsi sosial seseorang individu dengan tangan berpeluh. Kes-kes ringan tapak tangan berpeluh boleh dikawal dengan antiperspirants, serbuk ubat dan krim.

Walau bagaimanapun, dalam hal seseorang yang mengalami sawit drippy (palmar hiperhidrosis) yang teruk ia memberi kesan kepada semua aspek kehidupan termasuk kerja dan aktiviti berkaitan profesional, aktiviti kehidupan harian dan normal interaksi sosial interpersonal. Mengenai telapak tangan hiperhidrosis adalah gangguan berpeluh keturunan. Yang paling biasa mengadu berkaitan dengan hiperhidrosis palmar sejuk, tangan berpeluh, dan kadang-kadang menitis dengan peluh. Ia mempunyai kesan yang teruk sosial dan psikologi ke atas pesakit yang menderita gangguan ini. Ia lebih teruk dengan tekanan memegang tangan atau bersalaman dengan orang lain. Peluh berlebihan menyebabkan banyak rasa rendah diri, dengan itu ia membawa kepada mengelakkan berhadapan dengan orang ramai di semua sekali gus menurunkan semangat moral dan seseorang. Penghidap yang sanggup melakukan apa menyembunyikan tangan mereka dalam poket mereka atau di bawah tangan mereka, dan mereka menjadi kecewa dan ditarik balik.

Pada sesetengah orang, berpeluh tangan adalah begitu teruk bahawa lebih konservatif tapak tangan berpeluh rawatan penyakit ini terbukti tidak berkesan. Ini adalah kes yang lebih teruk berpeluh tangan yang boleh berlaku kepada sesiapa.

Memilih berpeluh rawatan tapak tangan yang betul boleh berdasarkan kepada keadaan anda. Rawatan ringan seperti krim dan losyen tidak meninggalkan kesan sampingan yang banyak, mereka digunakan untuk kes-kes ringan. Bagi kes yang lebih teruk, rawatan yang mahal seperti suntikan Botox di kawasan kelapa boleh berhenti berpeluh tangan dalam tempoh masa dan jika rawatan dihentikan terdapat berulangnya simptom. Pembedahan ETS di sisi lain, adalah jenis yang paling menonjol dan kekal rawatan untuk hiperhidrosis palmar dan bersama-sama dengan toraks penyelesaian prosedur pembedahan methenamine digunakan untuk mengawal peluh berlebihan. Tetapi dengan satu kelemahan utama, ia membangunkan berpeluh pampasan pada bahagian-bahagian badan mereka seperti batang tubuh, muka, kaki atau ketiak yang menyebabkan set baru masalah.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar