Hiperhidrosis Antiperspirant - A Remedy Rawatan

Hiperhidrosis Antiperspirant - A Remedy Rawatan

Hiperhidrosis adalah keadaan perubatan di mana badan berlebihan berpeluh walaupun pada keadaan sejuk. Berpeluh adalah satu proses biasa badan menghilangkan toksin, kekotoran dan bahan buangan daripada proses dalam sel-sel. Peluh sebenarnya adalah cecair badan tidak berwarna dan tidak berbau. Tetapi kerana bakteria pada kulit, sekali peluh datang dalam hubungan dengan mereka, akan ada bau badan. Tidak semua orang yang berpeluh sedalam-dalamnya walaupun mempunyai bau badan. Ia hanya satu kes ke kes.

Hiperhidrosis boleh membuat seseorang merasa malu, kadang-kadang tidak berdaya kerana bagaimana orang yang mengalami ia terjejas. Kehidupan peribadi mereka boleh terjejas, kerana kerja dan kehidupan sosial. Dari segi prestasi kerja, ia sudah tentu akan memberi kesan kepada anda adalah kerja anda berurusan dengan orang ramai. Anda mungkin kehilangan keyakinan anda dan anda boleh berasa janggal dan akan menjejaskan prestasi anda. Dalam majlis-majlis sosial, orang yang banyak berpeluh dan mereka yang cenderung untuk mempunyai bau badan biasanya diejek. Apabila ini berlaku, orang yang mengalami hiperhidrosis mendapatkan trauma.

Terdapat banyak pilihan rawatan yang ada di luar sana untuk memenuhi keperluan pelancongan. Sila lihat pada antiperspirant hiperhidrosis pertama. Produk-produk ini boleh bekerja dengan baik untuk anda. Sebenarnya ada banyak hiperhidrosis antiperspirant hari ini, yang terdiri daripada semburan, untuk serbuk, untuk losyen dan krim.

Ia telah mendapati bahawa antiperspirant hiperhidrosis yang mengandungi aluminium klorida dalam tahap 20% dan lebih cenderung untuk menjadi lebih berkesan. The antiperspirant paling berkuasa di pasaran adalah Drysol.

Garam aluminium seperti hexahydrate aluminium klorida telah digunakan berdekad-dekad tahun yang lalu. Mereka telah sentiasa dianggap selamat untuk digunakan dan ia tidak toksik, yang bermaksud bahawa mereka tidak mempunyai kesan toksik kepada badan jika ia digunakan. Garam ini bekerja dengan ikatan dengan protein dan garam untuk menyekat liang, dengan itu menghalang peluh daripada melarikan diri ke permukaan kulit.

Badan anda masih menghasilkan peluh, tetapi ia tidak melarikan diri ke permukaan kulit kerana ia dihalang oleh garam aluminium.

Kelemahan antiperspirants walaupun adalah bahawa anda perlu menggunakan mereka setiap hari dan anda juga perlu memohon dua kali untuk menjadi berkesan.

Terdapat beberapa kesan sampingan menggunakan antiperspirants walaupun. Jika ia tidak sesuai dengan anda, atau jika bahan kimia yang terlalu keras, anda mungkin perasan kerengsaan dalam bentuk kemerahan, gatal-gatal dan juga perasaan terbakar di kawasan di mana ia telah digunakan.

Selain daripada antiperspirant hiperhidrosis, terdapat juga krim dan losyen topikal yang boleh digunakan untuk tangan, kaki, dan juga muka. Ini pergi ke kulit dan terus menghalang liang, tidak membenarkan peluh melaluinya. Ini hanyalah kelegaan sementara walaupun, kerana ia tidak bekerja untuk masa yang lama. Anda perlu teliti mengenai permohonan setiap sekarang dan kemudian.

Glutaraldehyde merupakan ramuan dalam krim ini. Ia bertindak untuk kebas saraf kerana ia mempunyai ciri-ciri anestetik tempatan. Ia mempunyai keberkesanan terhad dan ia adalah salah satu produk yang tidak benar-benar digunakan untuk merawat peluh berlebihan.

Apakah yang dimaksudkan dengan antiperspirant hiperhidrosis? Untuk mengetahui dan membaca lebih lanjut mengenainya, klik di laman web saya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar