Apa yang Normal?

Apa yang Normal?

"Oh, saya hanya mempunyai jumlah biasa kebimbangan."

"Saya hanya mempunyai sakit kepala jenis normal."

"Saya hanya mempunyai masalah penghadaman biasa yang seluruh ahli keluarga saya mempunyai. Ia bukan satu masalah besar."

Apa yang biasa? Tidak ada normal. Semua orang adalah berbeza.

Sesetengah orang melihat di rakan dan keluarga mereka dan berfikir bahawa jika orang lain mempunyai ia, ia adalah normal. Jika orang lain tidak mempunyai ia, ia tidak normal. Jika orang lain menjaga kesihatan mereka, maka ia adalah satu perkara yang baik untuk dilakukan. Jika orang lain meletakkan kesihatan mereka pada pembakar belakang, maka tidak apa-apa jika mereka berbuat demikian kepada.

Setiap orang adalah berbeza dan setiap orang mempunyai kekuatan yang berbeza dan masalah yang berbeza.

Ada yang tidak pernah mempunyai sakit kepala dalam seumur hidup mereka. Yang orang lain fikirkan idea masalah penghadaman adalah aneh - mereka tidak pernah mengalami mereka, atau jarang sekali. "Sesetengah orang mempunyai bahawa setiap hari?" mereka bertanya kepada saya.

Jadi sebelum anda melupuskan isu-isu kesihatan anda seperti biasa, dan beritahu diri anda untuk menjadi lebih bersyukur dan berhenti merungut kerana anda tidak hidup di jalan atau staving, menyedari bahawa tidak ada normal. Normal untuk satu orang tidak normal yang lain.

Juga sedar bahawa gejala bahawa badan anda sedang mengalami adalah isyarat --- tubuh anda sedang menghantar anda isyarat bahawa ada sesuatu yang salah. Dan saya tahu bahawa badan setiap orang menghargai apabila ia mendengar.

Badan anda tidak peduli dengan apa yang orang lain dan tidak lakukan. Badan anda mahu ia menjadi lebih sihat dan kuat kerana ia boleh supaya anda boleh menjadi penting kerana anda boleh dan melakukan yang terbaik di dunia ini.

Jangan bandingkan diri anda dengan orang lain - mengetahui apa yang sesuai untuk anda dan pergi dengan itu.

TC

Tidak ada komentar:

Posting Komentar