Berpeluh Solutions - Pilihan yang berbeza Dibincangkan

Berpeluh Solutions - Pilihan yang berbeza Dibincangkan

Berpeluh berlebihan sering kali membuat kesimpulan oleh ramai orang sebagai tidak boleh diubati. Peluh berlebihan (hiperhidrosis) adalah suatu keadaan perubatan dan bukan penyakit. Ia boleh menjadi tanda-tanda keadaan perubatan yang mendasari seperti gout, batuk kering, kanser, hipoglisemia, disfungsi metabolik, gangguan saraf, dan lain-lain

Berpeluh adalah cara badan untuk mengawal suhu dan menghapuskan toksin. Atas pengeluaran peluh boleh mengganggu dan terdiri daripada kualiti hidup orang yang tertindas. Mereka mengetahui keadaan mereka tetapi teragak-agak untuk mendapatkan bantuan perubatan terutamanya disebabkan oleh rasa malu dan dengan kepercayaan bahwa mereka mempunyai kes putus asa dan mereka tidak peduli lagi. Mereka cenderung untuk menjauhkan diri daripada orang terutama pada orang yang mereka fikir mereka boleh bergantung kepada adalah orang yang sama yang tidak dapat memahami kesan negatif yang amat besar yang hiperhidrosis boleh mempunyai pada kehidupan mereka.

Hiperhidrosis adalah masalah yang diwarisi dan sehingga kini apa yang menyebabkan atau mencetuskan ia masih menjadi tanda tanya yang sangat besar. Akibat fisiologi teruk keadaan ini adalah sejuk dan lembab dan dingin tangan, dehidrasi, dan jangkitan kulit menengah untuk kehabisan tenaga kulit. Ia boleh berlaku di kawasan-kawasan yang paling terdedah kepada penelitian seperti tangan, kaki, muka, dan ketiak.

Banyak penyakit dan keadaan perubatan yang mendasari mempunyai gejala yang biasa yang sama peluh berlebihan. Kebanyakan pesakit lambat rawatan yang hak bagi sesuatu masalah perubatan yang serius dengan merawat diri mereka untuk penyakit yang salah atau gejala tertentu penyakit yang sangat kompleks. Ini adalah amalan yang sangat berbahaya diagnosis diri dan rawatan diri. Dalam amalan perubatan, doktor yang dianggap banyak sambungan di antara tanda-tanda, faktor-faktor risiko, keadaan dan rawatan untuk mendapatkan diagnosis yang sebenar status kesihatan semasa anda. Setelah segala-galanya telah diketepikan, pesakit kini mendapat gambaran sebenar keadaannya.

Berpeluh adalah fungsi badan untuk membantu badan mengawal suhu untuk menggalakkan kehilangan haba dan mengekalkan badan yang sejuk. Hipotalamus yang merupakan sebahagian daripada otak manusia mengawal fungsi peluh yang berkaitan yang menghantar isyarat deria saraf peluh (sebahagian daripada sistem saraf simpatetik). Ini terletak di rongga dada yang menghantar isyarat kepada kelenjar peluh menggesa kedua untuk menghasilkan peluh. Dalam kes hiperhidrosis, kelenjar peluh menghasilkan lebih daripada jumlah biasa peluh yang cuba keluar di muka, ketiak, tapak tangan, dan kaki.

Penyelesaian yang berpeluh yang ditawarkan kepada pesakit adalah untuk mengurangkan impuls saraf ke kelenjar peluh untuk mengelakkan asetilkolina dari berkomunikasi dengan sel-sel otot dan sementara disekat saraf merangsang berpeluh. A toksin botulinum telah disuntik ke dalam kawasan kecil kulit (seperti di bawah lengan), yang menghalang asetilkolina sehingga 12 bulan sebelum ia berkurangan

Satu lagi penyelesaian yang berpeluh adalah ubat yang mungkin diambil secara lisan untuk menyekat neurotransmitter, asetilkolina, dari merangsang kelenjar peluh seperti anticholinergics, antihistamin, antidepresan, dan penenang. Pesakit yang paling berhati-hati untuk kesan-kesan sampingan ubat-ubatan yang termasuk mulut kering, pengeringan rembesan atau sembelit lain.

Salah satu penyelesaian berpeluh utama adalah dengan menggunakan ubat pada permukaan kulit menyebabkan peluh menebal dan palam sehingga saluran dengan menggunakan antiperspirants yang sering digunakan di bawah senjata untuk mengurangkan peluh ketiak dan bau.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar